Persbericht: Menzis CFO Frank Janssen treed af

Frank Janssen Menzis

Persbericht: Menzis CFO Frank Janssen treed af

Menzis CFO Frank Janssen stapt over naar Keolis Nederland

Menzis CFO Frank Janssen start per juni 2019 als CEO bij openbaar vervoersbedrijf Keolis Nederland. Na 8 jaar bij de zorgverzekeraar stapt Janssen over naar de openbare vervoersector. Een branche die hem niet vreemd is: eerder was hij bij Connexxion werkzaam. Janssen laat een financieel en operationeel gezonde coöperatie achter met een stabiele premieontwikkeling en 2,2 miljoen leden.

In oktober 2010 trad Janssen in dienst bij Menzis als directeur Financiën en was daarna directeur Operations totdat hij in april 2015 als CFO en vice voorzitter van de Raad van Bestuur werd benoemd. “Werken in de zorg is een uitdaging met grote maatschappelijke belangen. In de zorg komen immers complexe financiële vraagstukken samen met medische, ethische en ook organisatorische dilemma’s. Menzis is een prachtig bedrijf waar ik samen met collega’s, onze Ledenraad, diverse toezichthouders en vele zorgorganisaties met volle overtuiging heb gewerkt aan kwalitatief goede en betaalbare zorg!”
In beweging
De volgende stap in de loopbaan van Janssen brengt hem terug naar het openbaar vervoer. “Wel bijzonder, want ik werk nog iedere dag met veel plezier bij Menzis. Ik vind het echter belangrijk om in beweging te blijven en mijzelf uit te dagen; ook als bestuurder. De nieuwe functie van CEO bij Keolis Nederland past daar perfect bij. Ook omdat ik daarmee een maatschappelijk relevante bijdrage kan voortzetten. Vanuit mijn nieuwe functie zal ik mij gaan richten op de bereikbaarheid en mobiliteit van Nederland. En die maatschappelijke missie is voor mij een extra stimulans voor deze stap.”
Betrokken
Ruben Wenselaar, bestuursvoorzitter van Menzis: “We zullen hem als betrokken en kundige bestuurder missen, maar tegelijkertijd wensen we hem veel succes bij deze mooie nieuwe klus. Frank is de afgelopen acht jaar van grote waarde geweest voor Menzis. Daar zijn we hem bijzonder erkentelijk voor.”
Janssen zal per juni 2019 starten als CEO bij Keolis Nederland. Voor zijn opvolging is de Raad van Commissarissen van Menzis een procedure gestart.
Geen reactie's